Recepty - to je Kuchtění.cz

Kuchteni.cz = Recepty, zajimavé články, tipy a rady pro Vás

Katalog receptů:

LUŠTĚNINY

Důvodem přiměřené konzumace luštěnin je fakt, že obsahují málo tuku (s výjimkou vyšších hodnot u sóji) a jsou dodavateli minerálních látek (hořčíku, draslíku, vápníku, železa, mědi a zinku). Důležitý je také obsah nejen např. vitaminu E u sóji, ale i vlákniny. Luštěniny jsou vhodné jako součást prevence srdečně cévních onemocnění a holdovat by jim měli diabetici; mj. se totiž pomalu vstřebávají, takže po jídle nedochází k prudkému vzestupu hladiny cukru v krvi. Kromě toho jejich bílkoviny pomáhají snižovat hladinu cholesterolu v krvi (nejvíce jich má sója: 44 g/100 g). Málo je známo, že za ideální je považována kombinace luštěnin a obilovin (čočka s rýží, hrách a kroupy apod.) - můžeme je pojídat v jednom pokrmu, nebo alespoň v rámci jednoho dne.

pokrmy z fazolí a fazolek

pokrmy z fazolí a fazolek

pokrmy z hrachu

pokrmy z hrachu

pokrmy z čočky

pokrmy z čočky

Powered by Sigsiu.NET